3080511308 |
L'ensenyament de les competències d'autonomia i iniciativa personal |
2016-2017 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
17/10/2016 - 12/6/2017 (30 hores) de 15:30h a 19:30h |
|
INS Montserrat Colomer |
|
av. de Josep Llobet/ Camí de Ca n'Amat (Sant Esteve Sesrovires)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
S’ofereix un recurs de caire pràctic per potenciar l’assoliment de la competència d’autonomia per part de l’alumnat i s’acompanya al professorat en la seva aplicació a l’aula.
Els materials proposats promouen una reflexió, una conscienciació i una interiorització de la necessitat de l’autonomia i els seus components i ajuden a conèixer la manera de desenvolupar les capacitats relacionades amb aquesta competència.
|
| |
Objectius |
· Oferir una formació pràctica en la utilització del Manual d’Autodesenvolupament de la Competència d’Autonomia.
· Mostrar les possibilitats d’aplicació en el desenvolupament personal dels alumnes.
· Donar els mitjans per obtenir el màxim aprofitament possible d’aquest recurs per a ser incorporat al projecte de centre.
|
| |
Continguts |
- Les competències actitudinals
- La competència actitudinal d’autonomia: Definició, concreció i avaluació.
- Presentació del Manual de desenvolupament de la competència: AUTONOMIA
- El procediment de treball amb l’alumnat.
- Les nou unitats del Manual:
1. Introducció. Quanta autonomia tens?
2. Què és l’autoconfiança?
3. Coneixements i habilitats.
4. L’autorització.
5. La por em paralitza?
6. Motivació personal.
7. L’orientació de les nostres accions.
8. I tot depèn de la cultura.
9. Fem un repàs
|
| |
Formador/a |
Jordi Domingo
|
| |
Avaluació |
S'avaluaran els següents aspectes:
- Reducció del nombre d'observacions d'aula pel que fa a la manca de material.
- Reducció del nombre d'observacions d'aula pel que fa a la manca de tasques entregades.
- Reducció del nombre d'observacions d'aula pel que fa a la manca d'hàbits.
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
17/10/2016 |
1530 |
1730 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
dilluns |
12/06/2017 |
- |
- |
|
| |