Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080511308   L'ensenyament de les competències d'autonomia i iniciativa personal
2016-2017   Assessorament. Secundària en general
  
   17/10/2016 - 12/6/2017 (30 hores) de 15:30h a 19:30h
   INS Montserrat Colomer
   av. de Josep Llobet/ Camí de Ca n'Amat (Sant Esteve Sesrovires) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   S’ofereix un recurs de caire pràctic per potenciar l’assoliment de la competència d’autonomia per part de l’alumnat i s’acompanya al professorat en la seva aplicació a l’aula.
Els materials proposats promouen una reflexió, una conscienciació i una interiorització de la necessitat de l’autonomia i els seus components i ajuden a conèixer la manera de desenvolupar les capacitats relacionades amb aquesta competència.
  
Objectius   · Oferir una formació pràctica en la utilització del Manual d’Autodesenvolupament de la Competència d’Autonomia.
· Mostrar les possibilitats d’aplicació en el desenvolupament personal dels alumnes.
· Donar els mitjans per obtenir el màxim aprofitament possible d’aquest recurs per a ser incorporat al projecte de centre.
  
Continguts   - Les competències actitudinals
- La competència actitudinal d’autonomia: Definició, concreció i avaluació.
- Presentació del Manual de desenvolupament de la competència: AUTONOMIA
- El procediment de treball amb l’alumnat.
- Les nou unitats del Manual:
1. Introducció. Quanta autonomia tens?
2. Què és l’autoconfiança?
3. Coneixements i habilitats.
4. L’autorització.
5. La por em paralitza?
6. Motivació personal.
7. L’orientació de les nostres accions.
8. I tot depèn de la cultura.
9. Fem un repàs
  
Formador/a   Jordi Domingo
  
Avaluació   S'avaluaran els següents aspectes:
- Reducció del nombre d'observacions d'aula pel que fa a la manca de material.
- Reducció del nombre d'observacions d'aula pel que fa a la manca de tasques entregades.
- Reducció del nombre d'observacions d'aula pel que fa a la manca d'hàbits.

- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   17/10/2016   1530   1730 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   dilluns   12/06/2017   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent